ادعای رسانه آمریکایی: احتمال تمدید آتش‌بس قوت گرفته است

الف چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 18:50
آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه مدعی شده که تلاش‌های میانجی‌ها برای تمدید آتش‌بس شکننده بین آمریکا و ایران و از سرگیری مذاکرات، تا حدود زیادی نتیجه داده است.

به گزارش فارس؛ آسوشیتدپرس از «موافقت اصولی» آمریکا و ایران برای تمدید مدت زمان آتش‌بس به منظور فراهم کردن زمان بیشتری برای دیپلماسی خبر داده است. مرحله اول آتش‌بس در ۲۲ آوریل (یکم اردیبهشت‌ماه) به پایان خود خواهد رسید.

به گفته یکی از مقامات منطقه‌ای که در تلاش‌های میانجی‌گری دخیل است، پیش از انقضای آتش‌بس دو هفته‌ای در ۲۲ آوریل، میانجی‌ها به دنبال مصالحه بر سر سه نقطه اختلاف اصلی هستند که موجب شکست مذاکرات روز شنبه در اسلام‌آباد شد. از «برنامه هسته‌ای ایران، تنگه هرمز و غرامت خسارات جنگی» به عنوان سه نقطه اصلی اختلافات تهران و واشنگتن یاد شده است.

پیشتر هم رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه پاکستانی و ایرانی از احتمال برگزاری دور دوم مذاکرات در آخر هفته خبر داده بودند. پیش‌بینی می‌شود این مذاکرات بین روزهای جمعه تا شنبه برگزار شود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.