بیانیه وزارت خارجه پاکستان در پایان گفت‌و‌گو‌های ایران و آمریکا

صدا و سیما یکشنبه 23 فروردین 1405 - 08:57
وزارت خارجه پاکستان پس از پایان گفتگوهای ایران و آمریکا بیانه ای را صادر کرد .

بیانیه وزارت خارجه پاکستان در پایان گفت‌و‌گو‌های ایران و آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت خارجه پاکستان پس از پایان گفتگوهای ایران و آمریکا بیانه ای را صادر کرد .

بیانیه وزیرخارجه در پایان گفت‌و‌گو‌های اسلام‌آباد به این شرح است:

اجازه می‌خواهم در ابتدا از جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده‌ی امریکا به دلیل پاسخ مثبت به درخواست‌های مطرح شده از سوی نخست‌وزیر پاکستان، محمد شهبازشریف، برای برقراری آتش‌بس در منطقه و همچنین پذیرش دعوت نخست‌وزیر برای برگزاری گفت‌و‌گو‌های صلح در اسلام‌آباد صمیمانه قدردانی کنم. هیئت ایالات متحده امریکا به ریاست جناب آقای جِی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور امریکا و هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست جناب آقای محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، روز گذشته وارد پاکستان شدند تا در گفت‌و‌گو‌های اسلام‌آباد شرکت کنند.

من به همراه رئیس ستاد و فرمانده‌ی ارتش پاکستان، ژنرال سیدعاصم منیر به میانجی‌گری و تسهیل چندین دور از مذاکرات جدی و سازنده میان دو طرف کمک کردیم. این گفت‌و‌گو‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته ادامه داشت و امروز صبح به پایان رسید.

 از طرف دولت پاکستان، مایلم از هر دو طرف برای قدردانی از تلاش‌های پاکستان در کمک به تحقق آتش‌بس و ایفای نقش میانجی تشکر کنم. امیدواریم هر دو طرف با روحیه‌ای مثبت به تلاش‌های برای ایجاد صلح پایدار و شکوفایی در منطقه و فراتر از آن ادامه دهند. ضروری است که طرفین همچنان به تعهد خود نسبت به آتش‌بس پایبند بمانند. پاکستان به نقش خود برای تسهیل تعامل و گفت‌و‌گو میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا در روز‌های آینده ادامه خواهد داد. اسلام‌آباد

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.