بقائی: دیپلماسی ادامه دارد/ طولانی ترین مذاکره طی یکسال اخیر بین ایران و آمریکا

خبرآنلاین یکشنبه 23 فروردین 1405 - 08:16
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکره اسلام اباد گفت : دیپلماسی هرگز پایان ندارد و دستگاه دیپلماس برای تامین ،حفش و صیانت منافع ملی به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، بقائی در گفت و گو تلویزیونی افزود : مذاکرات اسلام آباد( حدود ۲۴ ساعت ممتد ) طولانی ترین مذاکره بین ایران و آمریکا طی یکسال اخیر بوده است.

بنا بر گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در مذاکرات  اسلام آباد موضوعات و شرایط بسیار پیچده ای از جمله تنگه هرمز و منطقه اضافه شد، طبیعی بود که نمی شود انتظار داشت این موضوعات در حدود ۲۴ ساعت مذاکره حل شود.

بقائی تصریح کرد : در این دوره از مذاکرات دو طرف در برخی زمینه به توافقات دست یافتند و در برخی زمینه ها از جمله تنگه هرمز و مسائل منطقه ای تفاوت و فاصله دیدگاه وجود داشت.

وی ادامه داد: این مذاکرات بعد از ۴۰ روز جنگ و چند روز آتش بس نه در فضای بی اعتمادی بلکه در فضای بدگمانی برگزار شد.

بقائی تصریح کرد : آمریکا با مشارکت رژیم اسرائیل طی ۹ ماه دو بار مرتکب تجاوز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه از دولت و مردم پاکستان، از شخص شهباز شریف ، عاصم منیر و اسحاق دار برای تلاش ها بی دریغ و مهمان نوازی قدردانی کرد.

وی در پاسخ به این که ایا دیپلماسی به پایان رسید، گفت : دیپلماسی هرگز به پایان نمی رسد دستگاه دیپلماسی ابزاری برای تامین ، صیانت و حفظ منافع ملی است.

وی در پایان گفت : رایزنی ها بین ایران ، پاکستان و کشورها دوست و همسایه دامه خواهد داشت.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.