ترامپ می‌خواست مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا را به دلیل اظهاراتش درباره ایران اخراج کند

همشهری آنلاین جمعه 21 فروردین 1405 - 19:59
رئیس جمهور آمریکا قصد داشت مقام ارشد اطلاعاتی این کشور را به دلیل اظهاراتش درباره ایران اخراج کند.‌

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش آکسیوس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به طور خصوصی به فکر برکناری «تولسی گابارد» مدیر اطلاعات ملی آمریکا افتاده بود.
منابع آگاه می‌گویند ترامپ از آنچه «عدم حمایت قاطع گابارد از جنگ با ایران» می‌دانست، بسیار ناراضی بود و حتی وفاداری او را زیر سؤال برد.
اما یکی از قدیمی‌ترین دوستان و مشاوران ترامپ، «راجر استون»، شخصاً وارد عمل شد و از او خواست گابارد را برکنار نکند.
استون استدلال کرد که گابارد وفادار است، سزاوار اخراج نیست و برکناری او می‌تواند بازتاب بد رسانه‌ای داشته باشد و او را به یک رقیب سیاسی بالقوه تبدیل کند.
چند تن از مقامات کابینه نیز از گابارد حمایت کردند و در نهایت دخالت استون باعث شد جایگاه او حفظ شود.
تولسی گابارد در جلسه‌ای در مجلس سنا برای ارائه گزارش سالانه تهدیدهای پیش روی آمریکا اظهاراتی بیان کرد که توجیه ترامپ برای آغاز جنگ با ایران را زیر سوال می‌برد.
او در آن جلسه گفت که جمع‌بندی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا این است که ایران از زمان جنگ ۱۲ روزه به این سو تلاشی برای افزایش غنی‌سازی خود انجام نداده است.
این جمع‌بندی اطلاعاتی با توجیه ترامپ جهت آغاز جنگ علیه ایران مغایرت داشت زیرا دولت او مدعی بود که برای رفع یک «تهدید فوری» از سوی ایران در زمینه برنامه هسته‌ای جنگ را آغاز کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.