اف‌بی‌آی پیام‌های حذف‌شده سیگنال را از آیفون یک متهم استخراج کرد

دیجیاتو جمعه 21 فروردین 1405 - 10:32
اف‌بی‌آی در جریان یک پرونده قضایی پیام‌های حذف‌شده از اپ سیگنال متهم را از بخش نوتیفیکیشن آیفون او استخراج کرده است. The post اف‌بی‌آی پیام‌های حذف‌شده سیگنال را از آیفون یک متهم استخراج کرد appeared first on دیجیاتو.

گزارشی جدید نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی توانسته پیام‌های حذف‌شده اپلیکیشن سیگنال را از پایگاه داده نوتیفیکیشن‌های آیفون استخراج کند. این پیام‌ها ظاهراً تا یک ماه در بخش اعلان‌ها در دسترس قرار دارند.

به گزارش 404 Media، دادگاه متهمانی که در بازداشتگاه اداره ICE در آلوارادو تگزاس خرابکاری کرده بودند، نشان داد که اف‌بی‌آی توانسته از آیفون یک متهم محتوای پیام‌های سیگنال، حتی آن پیام‌هایی که از دستگاه حذف شده بودند، را بازیابی کند.

در یک روز از این دادگاه، یکی از مأموران ویژه اف‌بی‌آی درباره بخشی از این اسناد گردآوری‌شده شهادت داده بود. در خلاصه‌ای از وقایع دادگاه که در وب‌سایت گروهی از حامیان متهمان منتشر شده، آمده است:

«پیام‌ها از طریق فضای داخلی نوتیفیکیشن‌های اپل از گوشی [لینت] شارپ بازیابی شده بود. اپ سیگنال از روی گوشی حذف شده بود، اما نوتیفیکیشن‌های دریافتی در حافظه داخلی وجود داشتند. البته فقط پیام‌های دریافتی استخراج شدند (نه پیام‌های ارسالی).»

استخراج پیام‌های سیگنال از روی نوتیفیکیشن‌های آیفون

طبق گفته 404 Media، سیگنال قابلیتی دارد که مانع از پیش‌نمایش محتوای پیام در بخش نوتیفیکیشن‌ها می‌شود. اما به‌نظر می‌رسد که این متهم قابلیت مذکور را فعال نکرده بوده و سیستم توانسته محتوای پیام‌ها را ذخیره کند.

سیگنال و اپل به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد پاسخی نداده‌اند. با توجه به اینکه جزئیات فنی خاصی درباره شرایط دقیق آیفون متهم در دسترس نیست، نمی‌توان گفت که اف‌بی‌آی دقیقاً چگونه این پیام‌ها را بازیابی کرده است.

بااین‌حال، می‌دانیم که iOS اطلاعات زیادی را به‌صورت محلی ذخیره می‌کند تا در شرایطی که کاربران به آن نیاز داشت، بتواند به‌سرعت محتواها را نمایش دهد. نکته مهم بعدی این است که توکن مورداستفاده برای ارسال نوتیفیکیشن بلافاصله پس از حذف اپلیکیشن اعتبار خود را از دست نمی‌دهد. و از آنجایی که سرور نمی‌تواند متوجه شود که اپلیکیشن پس از ارسال آخرین نوتیفیکیشن همچنان روی دستگاه است یا خیر، ممکن است به ارسال نوتیفیکیشن‌ها ادامه دهد و اختیار نمایش آن‌ها را به خود دستگاه بسپارد.

در بخش دیگری از این دادگاه گفته شده بود که پیام‌های شارپ از طریق فضای داخلی نوتیفیکیشن‌های اپل از گوشی آیفون او بازیابی شده است. این گزاره شاید به معنای استخراج اطلاعات از یک دستگاه بکاپ باشد.

نکته عجیب بعدی این است که اپل شیوه ارسال نوتیفیکیشن‌ها را در iOS 26.4 تغییر داده است. اگرچه نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد که این اتفاق در نتیجه همین دادگاه بوده، اما زمان‌بندی آن شایسته توجه است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.