
مصطفی قانعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بیش از ۱۰۰ سال قبل انستیتو پاستور ایران به همت یک نیکوکار راه اندازی شد و توانست کارنامه درخشانی در ریشه کنی بیماریهای مهلک از جمله طاعون، مننژیت آبله و بسیاری بیماریها برای کشور رقم بزند.
وی ادامه داد:دشمن در حالی به این مرکز علمی حمله کرد که سال هاست واکسنها و محلولهای تزریقی انستیتو پاستور به سایر کشورها صادر میشود و خوشبختانه متخصصان این مرکز پس از جنگ ۱۲ روزه متوجه شده بودند که باید از این مرکز علمی مراقبت کنند و بسیاری از بانکهای میکروبی و سلولی این مرکز به سایر مراکز تابعه انستیتو پاستور منتقل شده است.
دبیر ستاد زیست فناوری سلامت گفت:از دستاوردهای انستیتو پاستور میتوان به تربیت بیش از ۳۰ مرکز فعال دانش بنیان در حوزه زیستی اشاره کرد که هم اکنون روی داروها و واکسنهای جدید در حال تحقیق، تولد و مطالعه هستند.
وی افزود: مرکزی که توانسته در دهههای گذشته به نابودی آبله در اروپا کمک کند با حمله دشمن صهیونیستی آمریکایی از بین نمیرود، زیرا دانش در حال توسعه در این مرکز بومی است و متخصصان جوانی در این سالها تربیت شده است که با حملات دشمن نابود شدنی نیستند.
قانعی با اشاره به اینکه در حالی که دشمن از دادن واکسن در دوره کرونا امتناع کرد دانشمند در انستیتو پاستور و دیگر مراکز تحقیقاتی توانستند واکسن کرونای کاملا ایران تولید کنند ادامه داد: مقصد واکسنهای تولیدی در انستیتو پاستور، ونزوئلا، ترکیه، عراق و بسیاری کشورهای دیگر است و پاستور به این ظرفیت و دانش زنده است و از بین نمیرود.