انتقاد نشریه آمریکایی از مداخله جویی واشنگتن در خاورمیانه

خبرگزاری مهر جمعه 22 اسفند 1404 - 14:26
یک نشریه آمریکایی به شدت از سیاست های مداخله جویانه واشنگتن در خاورمیانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه آمریکایی «نیو ریپابلیک» در مقاله تحلیلی به تندی از سیاست‌های مداخله‌ جویانه واشنگتن در خاورمیانه انتقاد کرد.

این رسانه آورده است: کشورهای خلیج فارس از ترامپ به دلیل قربانی کردن امنیت و حیات اقتصادی‌ خود در چنین جنگی خشمگین هستند.

در مقاله تحلیلی نشریه آمریکایی نیو ریپابلیک که به قلم «آنل شلاین» تحلیلگر سابق وزارت امور خارجه آمریکا نوشته شده، آمده است: من در ژوئیه ۲۰۲۴ در مورد ترسم نوشتم؛ اینکه اسرائیل با پشت‌گرمی حمایت‌ های بی‌قید و شرط آمریکا ممکن است جنگی تمام‌عیار علیه حزب‌الله در لبنان به راه بیندازد که پای ایالات متحده را هم به میان بکشد. واضح است که من در درک ابعاد جاه‌طلبی‌های وحشیانه نتانیاهو و ترامپ شکست خورده ام.

این تحلیلگر نوشت: در یک مورد حق با من بود: اسرائیل در اول اکتبر ۲۰۲۴، فقط چهار روز پس از ترور سید حسن نصرالله و ۱۲ روز پس از انفجار پیجرها که منجر به کشته شدن ۴۲ نفر و مجروح شدن نزدیک به سه هزار نفر شد، به لبنان حمله کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.