دردسرهای افزایش جهانی قیمت سوخت برای فیلیپین؛ هفته کاری ۴ روزه شد

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 اسفند 1404 - 15:32
در پی افزایش جهانی قیمت سوخت در نتیجه تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به ایران، رئیس‌ جمهور فیلیپین دستور کاهش فعالیت ادارات دولتی به ۴ روز در هفته را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به ایران و افزایش قیمت سوخت، رئیس‌ جمهور فیلیپین اعلام کرد که تمامی ادارات دولتی در هفته ۴ روزه کاری فعالیت خواهند داشت.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، تصمیم فردیناند مارکوس، رئیس‌ جمهور فیلیپین با هدف کاهش مصرف انرژی و مهار فشار اقتصادی بر این کشور اتخاذ شده است.

رئیس‌جمهور فیلیپین، در این خصوص گفت: این کشور که منابع نفتی اندکی دارد، در پی افزایش شدید قیمت سوخت ناشی از جنگ ایران، به هفته کاری ۴ روزه روی خواهد آورد. ما قربانی جنگی هستیم که انتخاب ما نبوده است.

وزارت تجارت ویتنام نیز پیشتر در بیانیه ای از کسب و کارها خواسته بود تا نیروهایشان را دورکار کنند تا میزان مصرف سوخت کاهش یابد.

رویترز با اشاره به تاثیر تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران بر افزایش قیمت سوخت، نوشت: ویتنام از جمله کشورهایی است که به شدت به واردات انرژی از غرب آسیا وابسته است. از اواخر فوریه، قیمت بنزین به میزان ۳۲ درصد افزایش یافته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.