اندیشمند آمریکایی: واشنگتن طی ۵۱ سال ۳۸ میلیون نفر را کشته است

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 اسفند 1404 - 13:30
پروفسور جان میرشایمر اندیشمند آمریکایی گفت که آمریکا در طول ۵۱ سال، ۳۸ میلیون نفر را کشته و خاورمیانه را به شدت ویران کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، جان میرشمایر استاد علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و نظامی آمریکایی در سخنرانی خود در برابر دانشجویان دانشگاه شیکاگو گراهام با اشاره به جنایات آمریکا در منطقه طی دهه های اخیر گفت که آمریکا بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۲، ۳۸ میلیون نفر را کشته ‌است و آنچه که امروز در ونزوئلا، کوبا و ایران انجام می‌دهد، نشان می دهد که تلاش دارد از قدرت خود برای گرسنه نگه داشتن مردم استفاده کند و آنها را رنج داده و تحریم‌های زیادی را علیه آنها اعمال کند.

وی ادامه داد: این کاری است که ما در ونزوئلا انجام می‌دهیم، این کاری است که ما در ایران انجام می‌دهیم. لذا من بعید می دانم که بتوانم در مورد آمریکا به عنوان یک کشور نجیب صحبت کنم. من واقعاً نمی‌توانم این کار را انجام دهم.

استاد علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و نظامی گفت که اسرائیلی ها به دلیل وجود یک لابی قدرتمند حامی آنها در واشنگتن، بر سیاست خارجی آمریکا تأثیر گذاشته‌اند و هیچ رئیس‌جمهوری جرأت مخالفت با آن را نداشته است.

وی افزود که این لابی موفق شده است تصویری ایده‌آل از اشغالگران در افکار عمومی آمریکا ترسیم کند، به گونه‌ای که آنها را طرف خیر و اعراب را شرور نشان دهد، اما این روایت پس از نسل‌کشی در غزه فروپاشید.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.