روبیو و وزیر خارجه کویت درباره ایران و خاورمیانه گفت‌وگو کردند

عصر ایران جمعه 15 اسفند 1404 - 01:21
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آن دسته از آمریکایی‌هایی که قادر به ترک کویت نیستند باید در محل امن پناه بگیرند.

«مارکو روبیو» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و «شیخ جراح جابر الاحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت درباره تهاجم آمریکا و اسرائیل علیه ایران و دیگر مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، «تامی پیگوت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به گفت‌وگوی روبیو و الصباح گفت: «وزیر امور خارجه (آمریکا) از پاسخ قاطع کویت در برابر حملات و تهدیدهای ایران قدردانی کرد. آن‌ها همچنین درباره عملیات‌های جاری آمریکا برای مقابله با این تهدیدها و همچنین دیگر تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پیگوت افزود که روبیو همچنین کشته شدن دو عضو نیروهای مسلح کویت و دیگر افرادی که جان خود را از دست داده‌اند را تسلیت گفت.

وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرده بود که سفارت آمریکا در شهر کویت فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده است.

در این بیانیه آمده است: «امروز وزارت خارجه اعلام کرد که عملیات سفارت ایالات متحده آمریکا در کویت به حالت تعلیق درآمده است.»

همچنین گفته شد شهروندان آمریکایی در کویت باید در صورت امکان و در صورتی که بتوانند به‌طور ایمن این کار را انجام دهند، از طریق پروازهای تجاری یا سایر وسایل حمل‌ونقل موجود کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آن دسته از آمریکایی‌هایی که قادر به ترک کویت نیستند باید در محل امن پناه بگیرند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.