گفت‌وگوی تلفنی عراقچی و لاوروف درباره اوضاع منطقه

الف سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:16
وزرای امور خارجه ایران و روسیه به‌طور تلفنی درباره شرایط منطقه گفت‌وگو و در عین حال تاکید کردند که حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی «پیامدهای وخیمی» برای کل منطقه غرب آسیا به‌همراه دارد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه از تماس تلفنی میان «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی اعلام کرد: «تحول اوضاع در منطقه ناشی از تجاوز مسلحانه بی‌دلیل ایالات متحده و اسرائیل علیه ایران مورد بحث قرار گرفت. همچنین تاکید شد که چنین اقداماتی هنجارهای اساسی حقوق بین‌الملل را تضعیف می‌کند و عواقب وخیمی برای کل خاورمیانه به‌همراه دارد. این موضع به‌وضوح توسط نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز تکرار شد.»

لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی با عراقچی، موضع اصولی خود را در حمایت از کاهش تنش در خاورمیانه و آمادگی مسکو برای تسهیل حل‌وفصل سیاسی و دیپلماتیک مجددا برجسته کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، در این تماس تلفنی همچنین بر اولویت اتخاذ تدابیری برای تضمین امنیت غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در همه کشورهای منطقه تاکید شد.

سرگئی لاوروف همچنین تاکید کرد که حملات ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به ایران «عواقب وخیمی برای کل خاورمیانه» به‌همراه خواهد داشت.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.