اردوغان: مذاکرات را برای دستیابی به نتیجه مثبت کمک خواهیم داد

خبرآنلاین سه شنبه 05 خرداد 1405 - 20:34
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که کشورش به ارائه کمک به مذاکرات (بین ایران و آمریکا) با هدف دستیابی به نتیجه مثبت ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، اردوغان در گفتگوی تلفنی با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد که این کشور به مذاکرات با هدف دستیابی به نتیجه مثبت به کمک های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از المیادین، رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته نیز در جریان یک تماس تلفنی با «هیثم بن طارق» سلطان عمان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، روابط دوجانبه میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

اردوغان در این گفت‌وگو تاکید کرد که شعله‌ور شدن هرگونه جنگ جدید در منطقه به مصلحت هیچ‌کس نخواهد بود و حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک در شرایط کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که کشورش دوشادوش «کشورهای برادر در منطقه»، تمام تلاش خود را برای دست‌یابی به یک صلح پایدار به کار بسته است.

اردوغان در ادامه افزود: آنکارا همواره برای برقراری صلح و ثبات در فلسطین تلاش می‌کند و به ارائه تمامی حمایت‌های ممکن در تمامی محافل بین‌المللی جهت صیانت از حقوق ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در این تماس تلفنی، پیشاپیش فرارسیدن عید سعید قربان را به سلطان هیثم بن طارق تبریک و تهنیت گفت.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.