پیشروی ارتش سودان در ایالت نیل آبی

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 14:56
تهران- ایرنا- ارتش سودان اعلام کرد که پس از درگیری با نیروهای پشتیبانی سریع، بر منطقه «البرکه» در حومه شهر «الکرمک» در ایالت نیل آبی واقع در جنوب شرق این کشور و هم مرز با اتیوپی، مسلط شده است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، در بیانیه ارتش سودان آمده است: در چارچوب عملیات‌های نظامی مستمر برای پاکسازی هر وجب از خاک کشور از شورشیان و تقویت ثبات در مرزهای شرقی منطقه نیل آبی، نیروهای لشکر چهارم پیاده و نیروهای پشتیبانی با اجرای موفق عملیات‌های قاطع در منطقه البرکه، پیشروی میدانی جدیدی داشته‌اند.

در این بیانیه اشاره شده که نیروهای ارتش توانسته‌اند شبه نظامیان پشتیبانی سریع را عقب برانند، کل منطقه را پاکسازی و خسارات سنگینی از نظر نیرویی و تجهیزاتی به آنها و متحدانشان از نیروهای جنبش مردمی شمال وارد کنند.

ارتش سودان در چند روز گذشته، مناطق کرن کرن، دوکان، خورحسن و الکیلی در ایالت نیل آبی را از دست نیروهای پشتیابی سریع آزاد کرده بود.

منطقه البرکه پنجمین منطقه‌ای است که ارتش سودان در دو هفته گذشته پاکسازی کرده است.

سودان از آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۱) شاهد درگیری‌های خونین میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر چگونگی ادغام این نیروها در بدنه نظامی کشور است؛ جنگی ویرانگر که به بروز قحطی و یکی از بدترین بحران‌های انسانی جهان منجر شده و تاکنون ده‌ها هزار کشته و نزدیک به ۱۳ میلیون آواره و پناهجو برجای گذاشته است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.