تبعات جنگ علیه ایران؛ نگرانی اروپا درباره کاهش ذخایر تسلیحاتی آمریکا

خبرگزاری مهر سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:36
تبعات جنگ علیه ایران ادامه دارد و یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که کاهش ذخایر تسلیحاتی آمریکا این اتحادیه را نیز با مشکل مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، آندریوس کوبیلیوس، کمیسر دفاع و فضای اتحادیه اروپا گفت: بروکسل به دلیل وابستگی به واشنگتن در زمینه واردات سلاح، در پی کاهش ذخایر تسلیحاتی آمریکا با مشکل ساختاری مواجه خواهد شد.

این مقام اروپایی خاطرنشان کرد که صنعت دفاعی اروپا با وجود تداوم تخصیص بودجه، قادر نخواهد بود به سرعت خود را با شرایط وفق دهد.

تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران موجب کاهش ذخایر تسلیحاتی آنها شد.

پیشتر، اندیشکده راهبردی «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی» (CSIS) در گزارشی هشدار داده بود که مصرف مهمات کلیدی آمریکا در جنگ ایران چنان شدید بوده که ذخایر کنونی برای یک درگیری احتمالی با چین «حادتر از همیشه» ناکافی است و بازسازی توان موشکی واشنگتن «چهار تا ۶ سال» زمان خواهد برد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.