افزایش دوباره قیمت بنزین در پاکستان؛ نگرانی‌ها از کمبود سوخت تشدید شد

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:44
برای دومین بار در یک ماه گذشته، قیمت بنزین در پاکستان افزایش یافت؛ اقدامی که همزمان با انتشار شایعاتی درباره کمبود ذخایر سوخت، موجی از نگرانی و هجوم مردم به جایگاه‌های سوخت را به دنبال داشته است.

افزایش دوباره قیمت بنزین در پاکستان؛ نگرانی‌ها از کمبود سوخت تشدید شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از سایت خبری اکسپرس نیوز، طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات نفت و گاز پاکستان (OGRA)، قیمت هر لیتر بنزین با افزایش ۶.۵ روپیه، به ۳۹۹.۸ روپیه (معادل تقریبی ۲۲۰ هزار تومان) رسیده است.

این افزایش در شرایطی اعمال شده که بازار جهانی نفت همچنان روندی صعودی را تجربه می‌کند.

دولت پاکستان علت اصلی این تصمیم را رشد قیمت نفت در بازار‌های جهانی عنوان کرده، اما همزمان شایعات مربوط به کاهش ذخایر سوخت، موجب ازدحام گسترده در جایگاه‌های سوخت شده است.

این نگرانی‌ها پس از اظهارات اخیر وزیر نفت پاکستان درباره نبود ذخایر استراتژیک کافی در کشور شدت بیشتری گرفته است؛ موضوعی که به افزایش حساسیت افکار عمومی نسبت به امنیت انرژی دامن زده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که تداوم تنش‌ها در منطقه، به ویژه هرگونه اختلال در مسیر‌های حیاتی انرژی مانند تنگه هرمز، می‌تواند روند افزایشی قیمت سوخت را ادامه دار کند.

پاکستان بخش عمده نفت خود را از کشور‌های حوزه خلیج فارس وارد می‌کند و هرگونه محدودیت در این مسیر، فشار مستقیمی بر اقتصاد و معیشت مردم وارد خواهد کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.