عراقچی: به کار بردن هر نامی جز هرمز اشتباهی بسیار بد است

خبرآنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:39
وزیر امور خارجه ایران استفاده از نام جعلی برای تنگه هرمز را «یک اشتباه بسیار بد» توصیف کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بازنشر پیام امروز ترامپ که در آن نقشه‌ای منتشر کرده‌بود که از تنگه هرمز با عنوان تنگه ترامپ یاد شده‌بود، نوشت: «امروز در ایران «روز ملی خلیج فارس» است؛ روزی که یادآور بیرون راندن پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به دست نیاکان ما، حدود ۴۰۰ سال پیش است.»

وزیر امور خارجه ایران در پیام خود در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا از نام درست خلیج فارس استفاده می‌کند، نه اصطلاح جعلی پنتاگون! اما به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، بی‌تردید یک اشتباه بسیار بد است.‌»

عراقچی: به کار بردن هر نامی جز هرمز اشتباهی بسیار بد است

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.