وزیر دفاع فرانسه: اسرائیل باید از لبنان خارج شود

افکار نیوز چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 15:45
وزیر دفاع فرانسه با اعلام اینکه رژیم اسرائیل باید از خاک لبنان عقب‌نشینی کند، از همه طرف‌ها خواست به آتش‌بس حاصل شده در اوایل ماه جاری میلادی احترام بگذارند.

 خبرگزاری آناتولی، کاترین ووترن (Catherine Vautrin) وزیر دفاع فرانسه در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: (رژیم) اسرائیل باید از خاک لبنان عقب‌نشینی کند.

وی همچنین، هدف فرانسه را «حمایت از دولت و مردم لبنان در دستیابی به صلح و ثبات پایدار» اعلام کرد.

وزیر دفاع فرانسه افزود: همه طرف‌ها باید به آتش‌بس احترام بگذارند و حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان را حفظ کنند.

ووترن عنوان کرد: فرانسه تمام حملات علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) را که غیرقابل توجیه هستند، به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی دو روز پس از آغاز تجاوز مشترک با آمریکا به خاک کشورمان، از دوم ماه مارس ۲۰۲۶ (۱۱ اسفند۱۴۰۴) جنگ تجاوزگرانه خود علیه لبنان را آغاز کرد که با پاسخ شدید مقاومت لبنان روبه‌رو شد.

۲۷ فروردین گذشته ترامپ آتش بس ۱۰ روزه‌ای بین لبنان و رژیم صهیونیستی اعلام کرد اما وضعیت میدانی در جنوب لبنان همچنان متشنج و نگرانی‌ها درباره گسترش درگیری‌ها و نقض آتش‌بس شکننده افزایش یافته است؛ در حالی که رژیم صهیونیستی پیشترنیز با حملات مکرر به مناطق مختلف لبنان، آتش‌بس را بارها نقض کرده است.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.