امارات از اوپک خارج می‌شود

صدا و سیما سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 18:42
امارات متحده عربی اعلام کرد از اول مه ۲۰۲۶ در راستای راهبرد اقتصادی بلندمدت خود از سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و اوپک‌پلاس خارج می‌شود.

امارات از اوپک خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از الجزیره، امارات متحده عربی اعلام کرد که تصمیم این کشور برای خروج از سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف اوپک‌پلاس در راستای چشم‌انداز راهبردی و اهداف اقتصادی بلندمدت این کشور اتخاذ شده است.

بر اساس این گزارش، امارات تأکید کرده که این تصمیم از اول مه ۲۰۲۶ اجرایی خواهد شد و بخشی از بازنگری در سیاست‌های کلان انرژی این کشور به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه آمده است که امارات با وجود خروج از اوپک و اوپک‌پلاس، همچنان به ثبات بازار‌های جهانی انرژی و همکاری با شرکای بین‌المللی پایبند خواهد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.