دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای بازگشایی تنگه هرمز شد | هشدار درباره خطر گسترش فقر و گرسنگی برای میلیون‌ها نفر در جهان

همشهری آنلاین دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 19:42
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، در واکنش به تحولات اخیر در تنگه هرمز، بر ضرورت حفظ آزادی کشتیرانی در این گذرگاه راهبردی تأکید کرد و خواستار اقدام فوری برای بازگشایی آن شد.

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری شهاب نوشت: «وی با اشاره به وضعیت انسانی ایجادشده اعلام کرد که بیش از ۲۰ هزار دریانورد در دریا گرفتار شده‌اند و این افراد به‌عنوان غیرنظامیان، باید در هر شرایطی از امنیت و حقوق کامل برخوردار باشند».

گوترش همچنین نسبت به پیامدهای گسترده این بحران هشدار داد و گفت ادامه وضعیت کنونی می‌تواند میلیون‌ها نفر، به‌ویژه در آفریقا و جنوب آسیا، را در معرض خطر گرسنگی و فقر قرار دهد.

دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها خواست تا با خویشتنداری، مسیر گفت‌وگو را در پیش گرفته و اجازه عبور آزاد کشتی‌ها از تنگه هرمز را بدون اعمال محدودیت یا دریافت عوارض فراهم کنند.

او در پایان تأکید کرد که حل‌وفصل این بحران باید از طریق راهکارهای مسالمت‌آمیز و در چارچوب منشور سازمان ملل دنبال شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.