بازتاب گفت و گوی ایران و عمان درباره تنگه هرمز در رسانه های انگلیس

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 15:02
گفت و گوی میان وزیر خارجه کشورمان با مقامات عمان درباره مسئولیت مشترک در تنگه هرمز مورد توجه رسانه‌های انگلیس از جمله بی بی سی قرار گرفت.

بازتاب گفت و گوی ایران و عمان درباره تنگه هرمز در رسانه های انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تارنمای رسانه دولتی انگلیس بی بی سی نوشت:"عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، روز یکشنبه با سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان، در مسقط، عمان، دیدار کرد. وزیر امور خارجه ایران پس از عمان به روسیه سفر کرد.

بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، در شبکه اجتماعی نوشت که او و عباس عراقچی "گفتگوی خوبی" درباره تنگه هرمز داشتند و در آن جا درباره "مسئولیت مشترک خود در قبال جامعه بین‌المللی و نیاز فوری بشردوستانه برای آزادی دریانوردانی که مدت زیادی در بازداشت بوده‌اند" صحبت کردند.

دیپلمات ارشد ایران از "میزبانان مهربان خود در عمان" تشکر کرده است.

عراقچی هم در پستی در شبکه‌های اجتماعی به این مسیر کلیدی کشتیرانی اشاره کرد و افزود: به عنوان تنها کشور‌های ساحلی هرمز، تمرکز ما شامل راه‌هایی برای تضمین ترانزیت ایمن است که به نفع همه همسایگان عزیز و جهان است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.