حمله ارتش پاکستان به پاسگاه‌های مرزی طالبان

مشرق نیوز دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 13:01
ارتش پاکستان اعلام کرد در حملات تلافی‌جویانه، پاسگاه‌های نیروهای طالبان در افغانستان را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی در پاکستان اعلام کردند که در پی یک درگیری مرزی در وزیرستان جنوبی، ارتش این کشور پاسگاه‌های منسوب به نیروهای طالبان افغان را در آن سوی خط مرزی هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش «جئو نیوز» به نقل از این منابع، پیش از این اقدام، در منطقه «زلول‌خیل» در ناحیه «انگور اده»، تلاش برای نفوذ افراد مسلح از خاک افغانستان به داخل پاکستان صورت گرفته بود که به گفته ارتش پاکستان خنثی شده است.

این منابع افزوده‌اند که پس از ناکامی این نفوذ، تیراندازی‌هایی از سوی نیروهای طالبان افغان به سمت مناطق مرزی و غیرنظامی پاکستان انجام شد که در نتیجه آن سه غیرنظامی، از جمله دو زن، زخمی شدند.

در ادامه، منابع امنیتی گفته‌اند نیروهای پاکستانی در واکنش، چندین موضع مرزی در داخل خاک افغانستان را هدف قرار داده و منهدم کرده‌اند.

پیش‌تر نیز منابع محلی در قندهار از وقوع درگیری میان طالبان و نیروهای پاکستانی در شهرستان «اسپین‌بولدک» خبر داده بودند. به گفته این منابع، این درگیری پس از کشته شدن یک کودک کارگر در نزدیکی «دروازه دوستی» بر اثر تیراندازی نظامیان پاکستانی آغاز شده و سپس به تبادل آتش گسترده میان دو طرف انجامیده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.