معاریو: ایران آمریکایی‌ها را تحقیر و جایگاه آمریکا را متزلزل کرد

خبرآنلاین پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 15:08
روزنامه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ایران آمریکایی‌ها را تحقیر کرده و ضربه شدیدی را به جایگاه آمریکا وارد آورده است.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه عبری «معاریو» امروز پنج‌شنبه نوشت، ایرانی‌ها به نوعی آمریکایی‌ها را تحقیر کردند.

به گزارش ایسنا، معاریو در ادامه نوشت، اگر ایران بعد از این همه اقدامات گسترده، هنوز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را فریب داده و آمریکا را به زانو در می‌آورد، این ضربه تکان‌دهنده‌ای به جایگاه آمریکا است.

در همین رابطه یکی از مقامات عالی رتبه ایران به شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گفت: در این مرحله به دلیل نقض آشکار آتش‌بس از سوی آمریکا و اسرائیل، نمی‌توان تنگه هرمز را که یکی از مهمترین خطوط کشتیرانی جهان است، باز کرد.

به گفته این مسوول ایرانی، نقض‌های صورت گرفته شامل محاصره دریایی آمریکا بر بنادر ایران و فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف است.

او افزود: این اقدامات اقتصاد جهان را گروگان می‌گیرد و به فرصت‌های پیشرفت سیاسی آسیب می‌زند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران اعلام کرده تا زمانی که محاصره دریایی آمریکا علیه ایران لغو نشده، تنگه هرمز بسته خواهد ماند. همچنین سپاه به تمامی کشتی‌ها درباره عبور از خلیج فارس و دریای عمان هشدار داده و هرگونه نزدیک شدن به این تنگه، بدون هماهنگی، را یک اقدام متجاوزانه اعلام کرد.

قرارگاه خاتم الانبیاء وابسته به سپاه در همین رابطه اعلام کرد، آمریکایی‌ها هنوز تحت عنوان محاصره، به دزدی دریایی و سرقت دست می‌زنند، کنترل تنگه هرمز به حالت قبل خود بازگشته و این تنگه استراتژیک تحت مدیریت و کنترل دقیق نیروهای مسلح ایران قرار دارد.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.