بقائی: محاصره دریایی ایران نقض آتش‌بس و غیرقانونی است

خبرآنلاین یکشنبه 30 فروردین 1405 - 16:55
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اقدام ایالات متحده در محاصره بنادر یا سواحل ایران نه تنها نقض آتش‌بس با میانجیگری پاکستان است، بلکه غیرقانونی و مجرمانه نیز هست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل بقائی در مطلبی در شبکه اجتماعی در ارتباط با ادامه محاصره  دریایی ایران توسط آمریکا نوشت: «اقدام ایالات متحده در محاصره بنادر یا سواحل ایران نه تنها نقض آتش‌بس با میانجیگری پاکستان، بلکه غیرقانونی و مجرمانه نیز است.» 

بنابر روایت ایسنا، وی افزود : این اقدام، ماده ۲(۴) منشور سازمان ملل متحد را نقض می‌کند؛ این اقدام، طبق ماده ۳(c) قطعنامه ۳۳۱۴ (۱۹۷۴) مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یک اقدام تجاوزکارانه محسوب می‌شود که به صراحت محاصره بنادر یا سواحل یک کشور را در زمره چنین اقداماتی قرار می‌دهد.

بقائی خاطرنشان کرد: «علاوه بر این، با اعمال مجازات جمعی عمدی بر مردم ایران، این اقدام به منزله جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.»

219

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.