محورهای تماس تلفنی ترامپ با فرمانده ارتش پاکستان چه بود؟

مشرق نیوز یکشنبه 30 فروردین 1405 - 14:43
منابع پاکستانی از تماس تلفنی مستقیم فرمانده ارتش پاکستان و رئیس جمهور آمریکا و محورهای آن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی مستقیم با عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان، با او درباره اوضاع در تنگه هرمز و جنگ علیه ایران گفتگو کرد.

این تماس در چارچوب تلاش‌ها پیش از آن که واشنگتن و تهران برداشتن گام‌هایی برای کاهش تنش و باز کردن تنگه هرمز به روی کشتیرانی تجاری را اعلام کنند، برقرار شد.

روزنامه‌ها و شبکه‌های محلی پاکستان اعلام کردند که در تماس ترامپ با منیر، تحولات مرتبط با جنگ امریکا- ایران و امنیت مسیرهای کشتیرانی در منطقه و نقش اسلام آباد در دستیابی آمریکا و ایران به تفاهم، بررسی شد. ترامپ همچنین تماس‌هایی با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برقرار کرد.

طبق این گزارش‌ها، تماس ترامپ و منیر نقطه اوج تلاش‌های دیپلماتیک و نظامی پاکستان بود که شامل سفر منیر به تهران برای دیدار با مقامات ایرانی و انجام دادن رایزنی‌های فشرده با مسئولان آمریکایی از جمله جی دی ونس معاون رئیس جمهور با هدف مدیریت بحران، می‌شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.