کودکان افغان همچنان قربانیان مهمات

صدا و سیما یکشنبه 30 فروردین 1405 - 10:32
کمیته صلیب سرخ جهانی اعلام کرد: کودکان افغانستانی همچنان بهای سنگین انفجار‌های مین و مهمات منفجر نشده را می‌پردازند.

کودکان افغان همچنان قربانیان مهمات و مین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل، کمیته صلیب سرخ جهانی امروز با انتشار تصاویری از یک کودک که پای خود را بر اثر انفجار مهمات از دست داده است اعلام کرد: کودکان در افغانستان همچنان بهای سنگین انفجار‌های مین و مهمات منفجر نشده را می‌پردازند.

کمیته صلیب سرخ افزود: در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۱۷ رویداد ناشی از انفجار مین، سبب تلفات ۴۶۷ تن در افغانستان شده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) چندی پیش گفته بود که ماهانه حدود ۵۰ نفر که بیش از ۸۰ درصد آنها کودکان هستند بر اثر انفجار‌های مین و مهمات باقیمانده از جنگ کشته یا زخمی می‌شوند.

قبل از این «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان، از جامعه جهانی خواسته بود که در زمینه مین روبی در افغانستان سرمایه گذاری کند.

افغانستان سومین کشور جهان است که بیشترین تلفات ناشی از انفجار‌های مین و مهمات را به خود اختصاص داده است و حدود ۷ میلیون نفر در این کشور در معرض این انفجار‌ها قرار دارند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.