جزییات رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و ژاپن

الف پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 04:21
وزیر امور خارجه ایران  با اشاره به اینکه ناامنی ایجاد شده در تنگه هرمز نتیجه مستقیم جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است، بر ضرورت اتخاذ رویکردی مسئولانه از سوی همه دولت‌ها برای جلوگیری از پیچیده‌تر شدن وضعیت موجود تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «توشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن، روز چهارشنبه طی یک تماس تلفنی درباره تحولات تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت وگو کردند.

در این تماس تلفنی، پیامدهای امنیتی و اقتصادی ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، از جمله اخلال در کشتیرانی در تنگه هرمز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی  با اشاره به این واقعیت که ناامنی ایجاد شده در تنگه هرمز نتیجه مستقیم جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است، بر ضرورت اتخاذ رویکردی مسئولانه از سوی همه دولت‌ها برای جلوگیری از پیچیده‌تر شدن وضعیت موجود تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن، با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، آمادگی این کشور را برای کمک به کاهش تنش اعلام کرد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.