لاوروف: غنی‌سازی اورانیوم حق مسلم ایران است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 08:37
وزیر خارجه روسیه ضمن حمایت از ایران، غنی‌سازی را حق مسلم جمهوری اسلامی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو از هر تصمیمی درباره اورانیوم غنی‌شده که رضایت ایران را در چارچوب حقوق قانونی‌ این کشور جلب کند، استقبال خواهد کرد زیرا غنی‌سازی حق مسلم ایران است.

وی افزود: غرب می‌کوشد حتی به کشورهای آسیای میانه و قفقاز جنوبی دیکته کند که چگونه باید روابط خود را تنظیم کنند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بحران خاورمیانه به این زودی‌ها حل نمی شود و تلاش‌ها برای پایان دادن به آن، به احتمال قریب به یقین راه به جایی نخواهد برد.

لاوروف خاطرنشان کرد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس معتقدند اگر تجاوز واشنگتن و تل آویو نبود، ایران تنگه هرمز را مسدود نمی‌کرد.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای تصاحب نفت ونزوئلا گفت: دولت آمریکا قصد داشت کنترل نفت ایران را نیز به‌دست بگیرد.

لاوروف با اشاره به تهدیدات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای نابودی تمدن ایران، گفت: این تصور که ایران باید نابود شود، قابل درک نیست.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.