واکنش سفارت ایران به اظهارات مقامات آمریکا درباره برنامه هسته‌ای تهران

الف دوشنبه 24 فروردین 1405 - 09:24
سفارت ایران در وین نوشت که آمریکا عمدا استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را با داشتن بمب یکی می‌داند.

به گزارش تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش در واکنش به اظهارات خلاف واقع مقامات آمریکا درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران نوشت: از زمانی که ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، اسلام آباد را ترک کرد، ترامپ و تیمش دائماً یک جمله را در سخنرانی‌های خود تکرار کرده‌اند: «ایران نباید بمب اتم داشته باشد.»

نمایندگی ایران در ادامه نوشت: دو نکته نیاز به توضیح دارد:

1. ایران بارها و بارها و با تأکید اعلام کرده است که به هیچ وجه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

2.آمریکا عمداً «استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای» را با داشتن «بمب هسته‌ای» یکی می‌داند. این یکی دانستن برای همه کشورهای عضو NPT بسیار خطرناک است و حق مشروع و ذاتی آنها برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را نادیده می‌گیرد.

نمایندگی ایران تاکید کرد: ما به جامعه بین‌المللی هشدار می‌دهیم: پس از مذاکرات فشرده در اسلام آباد، ترامپ بار دیگر در حال تبدیل دیپلماسی به بهانه‌ای صرف برای زورگویی و تجاوز بیشتر علیه ایران است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.