امکان شرکت مشروط در آزمون جامع دکتری بدون ارائه نمره زبان

خبرگزاری مهر یکشنبه 23 فروردین 1405 - 13:19
معاونت آموزشی وزارت بهداشت ابلاغیه ای جدید در زمینه آزمون جامع دکتری به همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت آموزشی وزارت بهداشت با صدور ابلاغیه‌ای به همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام کرد: دانشجویان متقاضی شرکت در آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (Ph.D) که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی نشده‌اند در صورت برگزاری آزمون جامع (Ph.D) تا پایان خردادماه ۱۴۰۵، می‌توانند به‌صورت مشروط در آن شرکت کنند.

در این ابلاغیه که با امضای دکتر طاهره چنگیز معاون آموزشی وزارت بهداشت به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است، آمده است: دانشجویانی دکترای تخصصی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی MHLE نشده‌اند و دارای سایر شرایط شرکت در آزمون جامع هستند، در صورت برگزاری این آزمون(Ph.D) حداکثر تا پایان خردادماه ۱۴۰۵، می‌توانند به صورت مشروط( کسب نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی بعد از برگزاری و قبولی در آزمون جامع) در آزمون جامع شرکت کنند.

همچنین دانشجویان در صورت قبولی در آزمون جامع و شروع مرحله پژوهشی ملزم به کسب حد نصاب نمره زبان انگلیسی تا قبل از ارائه اولین گزارش ۶ ماهه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود هستند.

گفتنی است برای آزمون‌هایی که پس از خردادماه ۱۴۰۵ برگزار می‌شود، ارائه نمره زبان همچنان پیش‌نیاز شرکت در آزمون جامع خواهد بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.