
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل، «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه اسبق افغانستان در بیانیهای اعلام کرد: بار دیگر دست بی رحم و خونریز تروریسم، قلب تپنده هرات را هدف قرار داد و خانوادههای بسیاری را در سوگ عزیزان شان نشاند. حمله وحشیانه بر مردم بی گناه، جنایتی نابخشودنی علیه بشریت است. از نهادهای سازمان ملل متحد و سازمانهای حقوق بشری میخواهیم این جنایت ضدبشری را به صورت همه جانبه بررسی کرده و در پیگرد قضایی عاملان آن همکاری کنند.
«فایق» نماینده دولت سابق افغانستان در سازمان ملل نیز در صفحه ایکس خود با اشاره به شهادت غیر نظامیان بویژه زنان و کودکان در حمله افراد مسلح ناشناس در شهر هرات نوشت: این گونه حملات بار دیگر نشان میدهد که افغانستان هنوز امن نیست و گروههای افراطی و هراس افکن قادرند حملات هدفمند و سازمان یافته را به صورت مداوم، بدون هراس از پاسخگویی انجام دهند.
جبهه مقاومت ملی افغانستان به ریاست «احمد مسعود» نیز در بیانیهای تیر باران غیر نظامیان شیعه در هرات را محکوم کرد.
جبهه آزادی افغانستان نیز در بیانیهای با محکوم کردن حمله بر غیر نظامیان اهل تشیع در هرات نوشت: افغانستان زیر سلطه طالبان به لانه تروریستان داخلی و خارجی تبدیل شده است که اقلیتهای قومی و مذهبی بویژه شیعیان را هدف قرار میدهند.
در این حمله تروریستی که عصر دیروز انجام شد، براساس گزارش منابع خبری بین ۱۳ تا ۳۵ نفر به شهادت رسیدند، اما سخنگوی وزارت کشور افغانستان فقط شهادت ۷ نفر را تایید کرده است.