در حالی که دومین روز از زمان برقراری آتشبس سپری میشود، قطعی سراسری اینترنت در ایران وارد چهل و یکمین روز خود شد.
نتبلاکس که وضعیت دسترسی به شبکه جهانی را رصد میکند، در تازهترین گزارش خود ابعاد این محدودیتِ ادامهدار را بررسی و در بروزرسانی جدید خود اعلام کرد انسداد دسترسی به شبکههای جهانی در ایران از مرز ۹۶۰ ساعت عبور کرده است.

جامعه و فعالان اقتصادی همچنان چشمانتظار خروج از این بنبست ارتباطی هستند؛ وضعیت فرسایشی که تداوم آن در زمان آتشبس، بر دامنه خسارات روزمره مردم و کسبوکارها میافزاید. افکار عمومی در انتظار اقدام فوری نهادهای عالی تصمیمگیر برای پایان دادن به این رکورد منفی تاریخی است.
روز گذشته، سازمان نظام صنفی رایانهای تهران با انتشار بیانیهای، درخواست کرد با توجه به برقراری آتشبس دسترسی به اینترنت هرچه سریعتر برقرار شود. این درخواست صنفی در حالی مطرح میشود که افکار عمومی و بدنه اقتصاد دیجیتال، با استناد به رویه سال گذشته در جنگ ۱۲ روزه که اینترنت بلافاصله پس از آتشبس وصل شد، انتظار داشتند در ساعات اولیه توقف درگیریها، روند عادیسازی ارتباطات نیز آغاز شود.