
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنیسه یهودیان در تهران در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: صبح امروز کنیسه رفیعنیا در قلب تهران، مورد هجوم رژیمی قرار گرفت که به غلط خود را نماینده یهودیان معرفی میکند؛ این کنیسه ۷۰ ساله تخریب شد و طومارهای تورات مورد بیحرمتی قرار گرفت. آقای بقایی افزود: همانطور که همایون سامهیح، نماینده جامعه یهودیان ایران در مجلس، توضیح داد، این جنایت تنفرانگیز در دوره عید فصح یهودیان ارتکاب یافت. سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: حمله به کنیسه یهودیان ایران، همچون حمله به مسجد، کلیسا، مدرسه، بیمارستان، مناطق مسکونی و زیرساختهای صنعتی و تولیدی در ایران، جنایتی شنیع است که وجود، هویت و تمدن ایرانی را هدف گرفته است. ایران، با همهٔ ادیان و اقوامش، همچون مشتی واحد دربرابر تجاوز سبعانه آمریکایی-اسرائیلی ایستاده است.