زمینه‌سازی رسانه‌ای اسرائیل برای عقب‌نشینی از لبنان

مشرق نیوز دوشنبه 01 تیر 1405 - 22:56
با وجود ادعاها و هیاهوی مقامات رژیم صهیونیستی، این رژیم مجبور به عقب نشینی از لبنان می‌شود.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری تحلیلی واللا در گزارشی از پیش شرط‌های اسرائیل برای عقب نشینی از جنوب لبنان پرده برداشت، امری که به گفته کارشناسان گام اول آماده سازی و توجیه اعتراف به عقب نشینی محسوب می‌شود.

واللا به نقل از منابع آگاه اسرائیلی خبر داد که اسرائیل با عقب نشینی تدریجی از جنوب لبنان موافقت ، اما اعلام کرده است ابتدا از مناطقی عقب نشینی می‌کند که احتمال شلیک مستقیم از آن به سوی (فلسطین اشغالی) وجود ندارد!!

این رسانه صهیونیستی در عین حال تلاش کرد تا از این واقعیت که تل‌آویو در چارچوب شروط جمهوری اسلامی ایران در تفاهم نامه پایان جنگ با آمریکا این عقب نشینی را انجام می‌دهد، طفره رفته و آن را به مذاکرات اسرائیل و لبنان مرتبط کند، مذاکراتی که در اوج آن هم اسرائیل مشغول حمله و ارتکاب جنایت در لبنان بود.

در ادامه گزارش واللا آمده است که این رسانه مطلع شده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یسرائیل کاتس وزیر جنگ بین مناطقی که تحت کنترل عملیاتی ارتش اسرائیل است و می‌تواند به نیروهای اسرائیلی و شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک شود و مناطقی همچون ارتفاعات علی الطاهر تفاوت قائل هستند.

در عین حال این منابع خبر دادند که اسرائیل موافقت خود را با عقب نشینی از مناطقی که شلیک مستقیم از آن به سوی اسرائیل انجام نمی‌شود را اعلام کرده است که با این حال این عقب نشینی بعد از تخریب این مناطق انجام خواهد شد.

تل آویو همچنین خواهان ارائه سازوکاری از سوی لبنان برای کنترل این مناطق شده است.

پیش شرط‌های ادعایی اسرائیل در حالی مطرح می‌شود که آمیت سیگال خبرنگار مشهور اسرائیلی فاش کرد که فرماندهان ارتش اسرائیل در لبنان دستوراتی در رابطه با اعمال محدودیت‌های شدید در رابطه با تیراندازی و درگیری را دریافت کرده‌اند و به آنها دستور مؤکد شده است که هیچ نظامی اسرائیلی در حال حاضر اجازه تیراندازی را نداشته و فقط در صورتی که با خطر مستقیمی روبرو شدند، امکان نقض این دستورالعمل آن هم با کسب موافقت مستقیم رئیس ستاد ارتش وجود دارد.

همچنین بر خلاف ادعای واللا، این خبرنگار اعلام کرد که به نظامیان ارتش اسرائیل ابلاغ شده است که فقط با دستور مستقیم فرماندهان ارتش اجازه انفجار و تخریب منازل مردم و زیرساخت‌ها را در مناطق محل اشغال خود را دارند.

آمیت سیگال هم اعتراف کرد که این اطلاعات در حالی منتشر می‌شود که اظهارات رسانه‌ای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یسرائیل کاتس وزیر جنگ بر خلاف این دستور العمل هستند.

سخنان دو پهلوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مورد توجه برخی از رسانه‌ای اسرائیلی هم قرار گرفته است.

پایگاه خبری بوحل در این رابطه به نقل نتانیاهو نوشت: نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است، که تا زمانی که ضروری بدانیم در لبنان باقی خواهیم ماند.

وی ادعا کرد که دستوراتش هیچ تغییر نکرده است و هیچ محدودیتی برای نظامیان وجود ندارد و در حال حاضر!! قصدی برای عقب نشینی از جنوب لبنان را نداریم.

همین مسئله باعث واکنش کانال 14 تلویزیون اسرائیل به این اظهارات شد و در نوشتاری که در سایت خود منتشر کرد، نوشت: در حالی که دست و پای نظامیان در جنوب لبنان بسته شده است نتانیاهو می‌گوید آنها آزادی عمل دارند.

این رسانه که جزو متحدان تندروی نتانیاهو دسته بندی می‌شود در ادامه نوشت: در حالی که نتانیاهو امروز دوشنبه می‌گوید که نظامیان در جنوب لبنان آزادی عمل دارند، نظامیان اسرائیلی در جنوب لبنان تاکید دارند در مقابل حزب الله دست و پایشان بسته شده است.

در این گزارش همچنین به نقل از یونی بن مناخیم، تحلیلگر اسرائیلی نزدیک به نهادهای اطلاعاتی اسرائیل فاش شده است: منابع آگاه امنیتی به من خبر دادند که بررسی عقب نشینی اسرائیل از مناطقی که اشغال کرده‌اند را آغاز کرده‌اند.

او همچنین فاش کرد که آمریکایی‌ها از ما می‌خواهند که این عقب نشینی سریع انجام شود و حتی پیش از حل مشکل خلع سلاح حزب الله این امر محقق شود، می‌خواهند ما را مجبور به عقب نشینی از جنوب لبنان کنند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.