تهدید علیه تأسيسات انرژی، اعتراف به جنایت جنگی است

صدا و سیما یکشنبه 16 فروردین 1405 - 22:07
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با همتای روسی خود تهدید‌های آمریکا در حمله به تأسيسات انرژی ایران را اعتراف صریح برای ارتکاب جنایت جنگی توصیف کرد.

لزوم توقف فوری حملاتغیرقانونی علیه تأسیسات زیرساختی غیرنظامی و صنعتی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، امروز یکشنبه در یک تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی مرتبط با جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران تبادل نظر کردند.

‌وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح جنایات ارتکابی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران طی ۳۷ روز گذشته، از جمله حمله به زیرساخت‌های صنعتی-تولیدی ایران، بیمارستان‌ها، مدارس، مناطق مسکونی و نیز تأسيسات و مراکز هسته‌ای ایران، بر ضرورت اقدام عاجل از سوی نهاد‌های ذیربط بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای محکوم کردن این جنایات و پاسخگوکردن متجاوزان تأکيد نمود.

‌وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تهدید‌های آمریکا در حمله به تاسیسات انرژی ایران، این لفاظی‌ها را اعتراف صریح برای ارتکاب جنایت جنگی دانست.

‌عراقچی خواستار رویکرد مسئولانه و مبتنی بر حقوق بین‌الملل از سوی همه طرف‌های اثرگذار در شورای امنیت سازمان ملل، و ممانعت از استفاده ابزاری آمریکا از این شورا شد.

‌وزیر امور خارجه روسیه با یادآوری موضع اصولی این کشور در محکوم‌کردن تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران، بر ضرورت توقف حملات غیرقانونی علیه اهداف غیرنظامی به‌ویژه نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد و خواستار استفاده از هر فرصتی برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.