استاد آمریکایی: تبدیل ایران به هژمون نفتی کابوس آمریکاست+ فیلم

مشرق نیوز شنبه 08 فروردین 1405 - 16:47
در ۵۰ سال گذشته، هدف اصلی آمریکا در غرب آسیا یک چیز بوده: «هیچ‌کس نباید شیر نفت را در دست بگیرد.».

به گزارش مشرق، یک استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو در برنامه‌ی «خط مقاومت» شبکه سه سیما گفت که در ۵۰ سال گذشته، هدف اصلی آمریکا در غرب آسیا یک چیز بوده: «هیچ‌کس نباید شیر نفت را در دست بگیرد.».

به اعتقاد او، اما حالا معادله تغییر کرده است چرا که ایران با کنترل بر ۲۰ درصد نفت جهان، نه تنها منبع درآمدی پایداری ساخته، بلکه از آن به عنوان یک اهرم ژئوپلیتیک برای امتیازگیری از قدرت‌های جهانی استفاده می‌کند.

این استاد آمریکایی تاکید دارد که تبدیل شدن یک قدرت اتمی به هژمون نفتی، کابوسی است که می‌تواند موازنه قدرت را برای همیشه در صحنه بین‌الملل جابه‌جا کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.