
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، دفتر مطبوعاتی استانداری خوست اعلام کرد: صدها نفر در شهرستان «علی شیر» و «زازی میدان» استان خوست علیه پاکستان اعتراض مسلحانه کردهاند. «مستغفر گربز» سخنگوی استانداری خوست با انتشار تصاویری اعلام کرده است این افراد سلاح برداشتهاند و آمادگی خود را برای «قیام مردمی» علیه پاکستان اعلام کردهاند.
وی افزود: معترضان تعهد خود را برای حفاظت از نظام اسلامی و مناطق خود و ایستادگی در برابر هرگونه تهدید احتمالی ابراز کردند. این نخستین بار است که جمعی از شهروندان افغانستان حتی به صورت نمادین برای مقابله با پاکستان دست به سلاح بردهاند.
خبر دیگر اینکه مسئولان امنیتی در استان کنر افغانستان گفتهاند نظامیان پاکستانی با استفاده از حملات توپخانهای، خانههای مسکونی را در شهرستان «منوره» این استان هدف قرار دادهاند. به گفته مسئولان کنر، این حملات خساران مالی برای ساکنان محل درپی داشته است.