بقایی: ایران به دریافت هزینه تردد از تنگه هرمز ادامه خواهد داد+ فیلم

خبرگزاری مهر چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 13:59
سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند به ادعای دیپلماسی آمریکا اعتماد کند، گفت تهران به دریافت هزینه تردد از تنگه هرمز ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه با رسانه «ایندیا تودی» گفت: من درک می‌کنم که اقتصاد جهان تحت تأثیر آنچه در منطقه ما می‌گذرد قرار دارد، اما این تقصیر ما نیست. شما نگران قیمت نفت و قیمت مواد غذایی هستید، اما ما نگران زندگی شهروندان خود هستیم.

اسماعیل بقایی در ادامه این مصاحبه گفت: ما تجربه بسیار فاجعه‌باری با دیپلماسی آمریکا داریم و هیچ‌کس نمی‌تواند به دیپلماسی این کشور اعتماد کند. به دلیل وضعیت جنگی که (از سوی آمریکا و اسرائیل) بر ایران تحمیل شده، مجموعه‌ای از اقدامات برای عبور از تنگه هرمز در نظر گرفته شده است.


وی تأکید کرد: کشورهای دیگری که نقشی در این تجاوز ندارند، می‌توانند پس از هماهنگی‌های لازم با مقامات ایران از تنگه هرمز عبور کنند تا این عبور با ایمنی و امنیت انجام شود. ایران قطعاً به دریافت هزینه برای تردد ایمن کشتی‌ها از تنگه هرمز ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه ایران پیش‌تر طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل و سازمان بین‌المللی دریانوردی اعلام کرد که «کشتی‌های غیرمتخاصم» در صورت هماهنگی با مقامات ایران می‌توانند از تنگه هرمز عبور کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.