روسیه و ویتنام برای ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای توافق کردند  

الف سه شنبه 04 فروردین 1405 - 08:51
روسیه و ویتنام یک توافقنامه میان‌دولتی برای همکاری در ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای این کشور جنوب‌شرقی آسیا امضا کردند.

به گزارش ایسنا، مراسم امضای این توافقنامه پس از مذاکرات میان «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه و «فام مین چین» همتای ویتنامی او در مسکو برگزار شد.

طبق گزارش راشا تودی، این توافقنامه توسط «الکسی لیخاچف» رئیس شرکت هسته‌ای دولتی روسیه روس‌اتم و «تران ون سون» رئیس دفتر دولت ویتنام امضا شد.

 میشوستین در جریان مذاکرات با فام مین چین گفت: «این پروژه انگیزه قدرتمندی برای همکاری در زمینه‌های مرتبط از جمله فناوری پیشرفته و تحقیقات بنیادی و کاربردی، فراهم می‌کند.»

میشوستین افزود: «توافقات بین شرکت‌های روسی و ویتنامی در بخش نفت و گاز، امکان توسعه پروژه‌ها در هر دو کشور را فراهم می‌کند.»

نخست‌وزیر روسیه همچنین پیشنهاد داد که تلاش‌های مداوم برای افزایش تجارت دوجانبه ادامه یابد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.