
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سعید ایروانی با ارسال نامههای جداگانه دیگر به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دورهای شورای امنیت، اعلام کرد: حمله جنایتکارانه و تروریستی علیه زیرساختهای انرژی غیر نظامی ایران و هدف قراردادن عامدانه تأسیسات گازی، نقض فاحش حقوق بینالملل است.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نامه به دبیر کل سازمان ملل، تأکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی، مسئولیت کامل جنایتها علیه ایران را بر عهده دارند.
در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حملههای عامدانه و غیر قانونی علیه زیرساختهای غیر نظامی، حق ذاتی دفاع مشروع خود را وفق ماده ۵۱ منشور ملل، محفوظ میداند و همه کارهای لازم و متناسب را برای صیانت کامل از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع حیاتی ملی خود، انجام خواهد داد.