لغو مسابقات «فرمول ۱» بحرین و عربستان

خبرگزاری مهر یکشنبه 24 اسفند 1404 - 08:19
در پی تشدید درگیری ها در منطقه خلیج فارس، فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، جایزه بزرگ «فرمول۱» بحرین و عربستان سعودی که قرار بود ماه آوریل برگزار شود را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «اخبار الخلیج» بحرین، این تصمیم که در پی مشورت و هماهنگی کامل با فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی و نهادهای برگزارکننده مربوطه اتخاذ شده است، لغو مسابقات «فرمول ۲»، «فرمول ۳» و آکادمی «فرمول ۱» در موعدهای مقرر را نیز شامل می شود.

«استفانو دومینیکالی» رئیس و مدیر اجرایی «فرمول ۱» در این خصوص گفت: «گرچه این تصمیم بسیار تأسف‌بار است، اما در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت غرب آسیا، تصمیم درستی است.

«محمد بن سلیم» رئیس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی نیز در این رابطه اظهار داشت: فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی همواره ایمنی و رفاه جامعه و همکارانمان را در اولویت قرار می‌دهد و پس از بررسی دقیق، این تصمیم را بر اساس همین مسئولیت اتخاذ کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که آرامش و امنیت هرچه سریع تر در منطقه برقرار شود و ثبات به سرعت به غرب آسیا بازگردد.

تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران از روز نهم اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) آغاز شد. حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر فقید انقلاب اسلامی جمعی از فرماندهان نظامی و مردم کشورمان در این حملات شهید شدند.

نیروهای مسلح ایران در پاسخ به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی، پایگاه های آمریکا در منطقه و سرزمین های اشغالی را هدف حمله قرار دادند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.