گلایه کاربران: شبکه فیبر و ADSL مخابرات کند و ناپایدار شده است

دیجیاتو شنبه 23 اسفند 1404 - 13:37
دسترسی ساده و سریع به وب‌سایت‌های داخلی کف خواسته و نیاز مردم است The post گلایه کاربران: شبکه فیبر و ADSL مخابرات کند و ناپایدار شده است appeared first on دیجیاتو.

چند روز پس از انتشار خبر حمله به یکی از ساختمان‌های مخابراتی کشور، ناپایداری در شبکه شرکت مخابرات ایران مشاهده می‌شود و دسترسی به وب‌سایت‌های داخلی و اینترانت در این شبکه با کندی و اختلال همراه است.

دیجیاتو پیش‌تر به نقل از کلادفلر گزارش داده بود که عصر روز سه‌شنبه گذشته یک رویداد غیرعادی در شبکه AS58224 متعلق به شرکت مخابرات ایران رخ داده است.

اما پیامدهای این رویداد به همان روز محدود نمانده است. پس از آن، کاربران مخابرات ایران گزارش می‌دهند که دسترسی مبتنی بر فیبر نوری دچار افت شدید سرعت شده و در برخی مناطق، حتی سرویس‌های ADSL مخابرات نیز با قطعی همراه بوده است. مشاهده خبرنگار دیجیاتو نیز نشان می‌دهد که سرعت دسترسی به اینترانت روی فیبر مخابرات، کیفیت و پایداری لازم را ندارد.

این اختلال‌ها در حالی رخ می‌دهد که ایران در پی حمله اسرائیل و آمریکا، وارد چهاردهمین روز قطعی کامل اینترنت بین‌الملل شده و در چنین شرایطی، دسترسی پایدار و بی‌دردسر به وب‌سایت‌های داخلی، حداقل انتظار کاربران به‌ویژه در وضعیت جنگی است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، شرکت مخابرات ایران توضیح رسمی درباره علت این اختلال‌ها یا ارتباط احتمالی آن با رویدادهای اخیر شبکه منتشر نکرده است.

در شرایطی که اینترنت بیش از دو هفته است قطع شده و زندگی روزمره، خدمات دولتی و ارتباطات مردم به وب‌سایت‌های داخلی وابسته شده، انتظار می‌رود شرکت مخابرات ایران هرچه سریع‌تر درباره وضعیت شبکه خود توضیح داده و برای بازگرداندن پایداری حداقلی به وب‌سایت‌های داخلی اقدام کند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.