سی بی اس: پدافند ایران ضربات سنگینی به ناوگان پهپادی آمریکا وارد کرده

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 اسفند 1404 - 23:53
یک رسانه آمریکایی در گزارشی از ضربات سنگین پدافند ایران به ناوگان پهپادی ارتش آمریکا پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا در گزارشی فاش کرد که پدافند هوایی ایران موفق شده است تعداد قابل توجهی از پهپادهای پیشرفته و گران‌قیمت آمریکا، از جمله پهپادهای MQ-9، را سرنگون کند و این موضوع نشان‌دهنده توانمندی‌های دفاعی ایران در مقابله با تجهیزات نظامی پیشرفته غربی است.

طبق گزارش این شبکه آمریکایی به نقل از مقامات نظامی واشنگتن، ارتش آمریکا در جریان درگیری‌ها با ایران، چندین فروند از این پهپادهای راهبردی را که برای مأموریت‌های حساس جاسوسی، نظارت، شناسایی و همچنین عملیات دقیق طراحی شده‌اند، از دست داده است.

سی بی اس در ادامه افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که تا کنون ۱۱ فروند از این پهپادها توسط نیروهای ایرانی هدف قرار گرفته و منهدم شده‌اند که برآورد هزینه کل آن‌ها بیش از ۳۳۰ میلیون دلار است.

این در حالی است که این آمار تنها بخشی از تلفات احتمالی پهپادی آمریکا و متحدانش در منطقه است و مقامات غربی معمولاً از اعلام کلیه خسارات خود خودداری می‌کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.