بحران سوخت در پاکستان و بنگلادش بخاطر جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران/ مدارس و ادارات تعطیل شدند

عصر ایران دوشنبه 18 اسفند 1404 - 23:47
برای تثبیت اقتصاد، تصمیمات دشواری گرفته‌ایم. دولت در تلاش است تا بار بر دوش شهروندان را به حداقل برساند، اگرچه کنترل کمی بر قیمت‌های جهانی سوخت دارد.
نخست‌وزیر پاکستان امروز (دوشنبه) گفت: به علت یکسری اقدامات برای کاهش مصرف سوخت و هزینه های دولت برای مقابله با افزایش قیمت نفت به دلیل جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، مدارس به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود و کارمندان اداری بیشتر دور کاری می‌کنند.
 
به گزارش ایسنا، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان گفت: «پاکستان مصرف سوخت را در سراسر دولت کاهش داده و برخی از خدمات عمومی را به صورت آنلاین ارائه خواهد کرد، زیرا جنگ اسرائیل و آمریکا با ایران، منابع انرژی را تهدید می‌کند و قیمت سوخت را در پاکستان به شدت افزایش داده است.»
 
به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات از سوی نخست وزیر پاکستان به دلیل مطرح شده که این کشور بیشتر انرژی خود را وارد می‌کند.
 
نخست وزیر پاکستان همچنین ادامه داد: «برای تثبیت اقتصاد، تصمیمات دشواری گرفته‌ایم. دولت در تلاش است تا بار بر دوش شهروندان را به حداقل برساند، اگرچه کنترل کمی بر قیمت‌های جهانی سوخت دارد.»
 
وی همچنین گفت: تنها ۵۰ درصد از کارکنان در ادارات حضوری خواهند بود و ادارات دولتی چهار روز در هفته فعالیت خواهند کرد.
 
در این میان، بنگلادش نیز اعلام کرده که به دلیل تداوم جنگ علیه ایران از سوی اسرائیل و آمریکا و بحران انرژی، فعالیت تمامی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی را پیش از عید فطر تعطیل کرده تا در مصرف برق و سوخت صرفه جویی شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.