عمان خواستار فشار دیپلماتیک اعراب برای توقف جنگ علیه ایران شد

عصر ایران یکشنبه 17 اسفند 1404 - 17:51
وزیر خارجه عمان دیدگاه مسقط را در مورد لزوم اقدام مشترک اعراب و اعمال فشار سیاسی و دیپلماتیک برای توقف این جنگ و مهار پیامدهای آن به منظور حفظ منافع عالی منطقه و امنیت مردم آن، تشریح کردند.
عمان با تشدید تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، خواستار اقدام مشترک اعراب و فشار دیپلماتیک برای توقف جنگ علیه تهران شد.
 
به گزارش ایرنا، وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه این کشور، روز یکشنبه در جریان مذاکرات با سفرای دولت‌های عربی در مسقط، نسبت به پیامدهای منطقه‌ای این درگیری هشدار داد و بر لزوم حفاظت از منافع منطقه‌ای و ایمنی غیرنظامیان تاکید کرد.
 
این درخواست در حالی مطرح می‌شود که ایالات متحده و رژیم اسرائیل به تجاوزات خود علیه ایران ادامه می‌دهند.
 
طبق بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس وزارت خارجه عمان، البوسعیدی صبح امروز در ادامه جلساتی که طی روزهای گذشته برای بررسی تحولات اوضاع منطقه‌ای با توجه به جنگ جاری اسرائیل و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تأثیرات مضر آن بر منافع همه کشورهای منطقه برگزار کرده بود، جلسه‌ای گروهی با تعدادی از سفرای کشورهای عربی مقیم عمان برگزار کرد.
 
بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه عمان دیدگاه مسقط را در مورد لزوم اقدام مشترک اعراب و اعمال فشار سیاسی و دیپلماتیک برای توقف این جنگ و مهار پیامدهای آن به منظور حفظ منافع عالی منطقه و امنیت مردم آن، تشریح کردند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.