آسیب به تأسیسات آب‌شیرین‌کن در بحرین

خبرآنلاین یکشنبه 17 اسفند 1404 - 10:45
به دنبال حمله پهپادی به یک تأسیسات آب‌شیرین‌کن در ایران، وزارت کشور بحرین اعلام کرد طی حمله‌ای پهپادی، یک تأسیسات آب‌شیرین‌کن در این کشور دچار خسارت شده است.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت کشور بحرین، امروز (یکشنبه)، اعلام کرد یک حمله پهپادی باعث وارد شدن خسارت به یک تأسیسات آب‌شیرین‌کن در این کشور شده است. 

بنا بر گزارش فارس، در این بیانیه، مقام‌های بحرینی این حمله را به ایران نسبت داده‌اند. جزئیات بیشتری درباره میزان خسارت یا اختلال احتمالی در تأمین آب منتشر نشده است.

این رخداد در حالی گزارش می‌شود که در روزهای اخیر طی حمله‌ای از مبدأ کشور بحرین، یک تأسیسات آب‌شیرین‌کن در جزیره قشم واقع در جنوب ایران مورد تهاجم قرار گرفت.

مقامات نظامی ایران در واکنش به آن حادثه اعلام کرده بودند که زیرساخت‌های غیرنظامی هدف قرار گرفته‌اند و چنین اقداماتی «بدون پاسخ نخواهد ماند».

در منطقه خلیج فارس، تأسیسات آب‌شیرین‌کن از زیرساخت‌های حیاتی به شمار می‌روند. بسیاری از کشورهای این منطقه به دلیل کمبود منابع آب شیرین طبیعی، بخش عمده آب شرب خود را از طریق شیرین‌سازی آب دریا تأمین می‌کنند.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.