تاکید قطر بر ضرورت کاهش تنش‌ها در منطقه

خبرگزاری مهر شنبه 16 اسفند 1404 - 10:25
نخست وزیر قطر در جریان گفتگوهای سیاسی خود با مقامات کشورهای مختلف بر ضرورت کاهش تنش ها در منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه سوئد تاکید کرد که توقف فوری اقدامات تنش‌زا در منطقه و بازگشت همه طرف‌ها به میز گفتگوها ضروری است.

وی همچنین با طارق متری، معاون نخست‌وزیر لبنان به صورت تلفنی گفت‌وگو و بر حمایت قطر از لبنان در شرایط کنونی منطقه تاکید کرد.

علاوه بر این، وزرای امور خارجه کشورهایی نظیر صربستان، کوبا، قرقیزستان و لبنان نیز با نخست وزیر قطر رایزنی کردند.

آنها نسبت به روند تحولات و افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت کاهش تنش و تلاش برای حل اختلافات از طریق راهکارهای دیپلماتیک و گفت‌وگو تاکید کردند.

پیشتر نیز چند منبع اروپایی اعلام کردند که عربستان برای مهار جنگ در منطقه و سایه تبعات آن به ویژه فشار بر بازارهای جهانی، ارتباط مستقیم با ایران را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور با اشاره به گفتگوهای محرمانه تصریح کردند که مقامات سعودی طی روزهای گذشته با فوریت بیشتری کانال‌های دیپلماتیک را با ایران برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع ایجاد کرده‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.