اقدامات صرفه‌جویی انرژی در فیلیپین در پی افزایش قیمت جهانی سوخت

صدا و سیما شنبه 16 اسفند 1404 - 09:36
دولت فیلیپین در پی افزایش قیمت جهانی انرژی ناشی از تنش‌ها در غرب آسیا اقداماتی را برای کاهش مصرف سوخت و انرژی در این کشور بررسی می‌کند.

اقدامات صرفه‌جویی انرژی در فیلیپین در پی افزایش قیمت جهانی سوخت

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، دولت به شهروندان توصیه کرده است برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع را کاهش دهند و از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند. فیلیپین تقریباً تمام نیاز نفتی خود را وارد می‌کند و ادامه جنگ می‌تواند فشار تورمی در این کشور را تشدید کند. دولت همچنین به ادارات دستور داده است دمای دستگاه‌های تهویه مطبوع را کمتر از ۲۴ درجه سانتی‌گراد تنظیم نکنند و برای کاهش مصرف سوخت از الگو‌های کاری انعطاف‌پذیر استفاده کنند.

رییس جمهور این کشور در عین حال قصد دارد برای کاهش مالیات بر فرآورده‌های نفتی از کنگره اختیارات اضطراری درخواست کند و طرح احتمال اجرای هفته کاری چهار روزه را نیز بررسی می‌کند.

همچنین شهردار مانیلا به نهاد‌های شهری دستور داده است برای کاهش مصرف سوخت، جلسات را به صورت آنلاین برگزار کنند، مصرف برق را کاهش دهند و سفر‌های غیرضروری را محدود کنند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند فیلیپین یکی از آسیب‌پذیرترین کشور‌های منطقه آسیا–اقیانوسیه در برابر افزایش تورم ناشی از بحران غرب آسیا است؛ زیرا قیمت سوخت در این کشور بیشتر بر اساس بازار تعیین می‌شود و یارانه‌های دولتی محدود است. در همین حال برخی نهاد‌های دولتی اعلام کرده‌اند برای کمک به گروه‌هایی مانند ماهیگیران، کشاورزان و رانندگان حمل‌ونقل عمومی یارانه سوخت در نظر گرفته خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.