نخست‌وزیر اسپانیا: حمله آمریکا به ایران «اشتباهی فوق العاده بزرگ» است

خبرگزاری مهر جمعه 15 اسفند 1404 - 21:59
«پدرو سانچز» ضمن انتقاد از حمله نظامی آمریکا به ایران، آن را «اشتباهی فوق‌العاده بزرگ» توصیف کرد و گفت این حملات «با حقوق بین‌الملل همخوانی ندارد».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا، طی سخنانی در نشست خبری با «لوئیس مونته‌نگرو» نخست‌وزیر پرتغال، گفت روابط با آمریکا باید «بر پایه احترام، در چارچوب همکاری وفادارانه و بر مبنای برابری» دنبال شود.

بر اساس این گزارش، سانچز بار دیگر حملات آمریکا و اسرائیل به ایران را مورد انتقاد قرار داد و آن را «اشتباهی فوق‌العاده بزرگ» توصیف کرد و گفت این حملات «با حقوق بین‌الملل همخوانی ندارد».

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پیش‌تر از دولت سانچز انتقاد کرده و اسپانیا را متحدی «افتضاح» خوانده و تهدید کرده بود که روابط تجاری با این کشور را قطع خواهد کرد.

سانچز در پاسخ، مخالفت خود با این جنگ را بار دیگر تکرار کرد و اعلام کرد که اجازه نخواهد داد آمریکا از پایگاه‌های نظامی خود در جنوب اسپانیا برای انجام حملات علیه ایران استفاده کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.