رایزنی روسیه و طالبان درباره تحولات منطقه و پیامدهای تجاوز به ایران

مشرق نیوز جمعه 15 اسفند 1404 - 21:24
مقامات روسیه و طالبان درباره تحولات منطقه و پیامدهای تجاوز آمریکایی صهیونیستی به ایران گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت طالبان، در یک تماس تلفنی درباره مهم‌ترین تحولات منطقه گفت‌وگو کردند. در این گفت‌وگو، تنش‌های موجود در روابط کابل و اسلام‌آباد از محورهای اصلی بحث بود.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد دو طرف بر چشم‌اندازهای کاهش تنش‌های نظامی و سیاسی میان افغانستان و پاکستان تمرکز کردند. لاوروف همچنین بر ضرورت حل اختلافات از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک برای عادی‌سازی روابط میان کابل و اسلام‌آباد تأکید کرد.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، دو طرف پیامدهای تجاوز آمریکا و اسرائیل به ایران را بررسی کردند و درباره تأثیرات منفی و بی‌ثبات‌کننده این اقدام بر منطقه خاورمیانه تبادل نظر کردند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.