بیشترین درخواست‌های مردمی خطاب به کدام دستگاه‌ها بود؟

خبرگزاری میزان سه شنبه 02 تیر 1405 - 12:36
طبق گزارش کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت بهداشت، وزارت نیرو و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه سه دستگاهی بودند که بیشترین درخواست شهروندان را در بهار ۱۴۰۵ دریافت کردند.
خبرگزاری میزان -

به گزارش روابط عمومی کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در سه ماهه بهار سال ۱۴۰۵، شهروندان ۵۴۶۰ درخواست را در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت کرده‌ا‌ند. این درخواست‌ها خطاب به ۷۲۲ دستگاه و سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی ارائه‌دهنده خدمات عمومی مطرح شده است.

وزارت بهداشت با ۱۴۹ درخواست، پُردرخواست‌ترین دستگاه در فصل بهار محسوب می‌شود.

وزارت نیرو با ۱۳۰ درخواست و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز با ۱۲۰ درخواست، به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در زمینه بیشترین درخواست‌ها، به خود اختصاص می‌دهند.

تاکنون بیش از سه هزار دستگاه در «سامانه ملی انتشار و حق دسترسی آزاد به اطلاعات» عضو شده‌اند و ثبت هر درخواستی در این سامانه، رایگان است و دستگاه‌ها موظفند ظرف ۱۰ روز به درخواست شهروندان پاسخ بدهند.

گزارش جامع عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها در بازه زمانی اول فرودین ۱۴۰۵ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را می‌توانید اینجا (گزارش بهار ۱۴۰۵.pdf) ببینید.

خاطرنشان می‌شود در این فایل به منظور مطالعه آسان‌تر، دستگاه‌های بدون درخواست حذف شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.